• ...umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować swoją ostrość...

    Zimowy tag książkowy


    Po dość emocjonującym tygodniu, w leniwe sobotnie popołudnie,  proponuję trochę zabawy na rozgrzewkę, czy tag podpatrzony u Isadory

    Kakao - książka, która rozgrzewa serce
    Niewiele czytam takich książek "ku pokrzepieniu serc", czyli najczęściej typowo kobiecej literatury, ale tu od razu przyszła mi do głowy Razem będzie lepiej Jojo Moyes - powieść o tym, jak to można znaleźć pomoc nawet u całkiem nieznajomych osób; trochę zbyt optymistyczna, ale przecież o to tutaj chodzi 

    Śnieg - książka z białą okładką
    Dotyk - książka nie tylko z białą okładką, ale również pełna śniegu i zimowych opowieści przeplatających się z walką o przetrwanie w kanadyjskich lasach. Wyborna do czytania w cieple domowego kominka.

    Mikołaj - gruba książka, lub długa seria
    Miałabym problem z wyborem grubej książki, bo trochę ich czytałam, ale jeśli długa seria to oczywiście Gra o tron, z jej motywem przewodnim Winter is coming ;)  

    Rózga - książka, której czytanie było męką
    Takich książek trochę mi się trafiło, np. niesławny Szczygieł - mimo powszechnych zachwytów (zwykłych czytelników, bo krytycy byli już bardziej sceptyczni), męczyłam się z nią strasznie.  

    Prezent - książka, którą możesz polecić każdemu
    Wychodzę z założenia, że nie ma takiej książki, która podobała by się wszystkim. O moich propozycjach prezentowych pisałam TU. Jeśli musiałabym wybierać, to wybieram Szymborską.

    A na dokładkę wymyśliłam sobie kilka kolejnych kategorii (ktoś to w końcu musi wymyślać)

    Choinka - książka, która błyszczy 
    Miniaturzystka - książka perełka, pełna tajemnic i zapachów XVII-wiecznego Amsterdamu. Książka, którą koniecznie należy czytać zimową aurą, właśnie o takiej porze roku, jaką mamy obecnie. 

    Gwiazdka - książka, która daje nadzieję
    Zawsze kiedy myślę o nadziei przychodzi mi na myśl Władca Pierścieni, bo to powieść, która opowiada o nadchodzącym źle, z którym - wydawałoby się - nie sposób wygrać, a tu zdołała mu się przeciwstawić garstka niepozornych hobbitów, wychodząc obronną ręką z wielu prawdziwie beznadziejnych sytuacji.


    Narty - książka, której akcja mknie jak narciarz w slalomie-gigancie
    Takimi książkami z pewnością są powieści Remigiusza Mroza - w Ekspozycji autor przeszedł samego siebie, choć nie wiem, czy wyszło to książce na dobre... 

    Kominek - książka, która rozpala zmysły 
    Czyli jakiś romans, bo erotyków nie czytuję. Romansów zresztą też nie za bardzo, ale mój wybór padł na Jeźdźca miedzianego i jego kontynuację - historię miłości w strasznym czasie oblężenia Leningradu przez niemiecką armię.  

    Mróz - książka, która mrozi krew w żyłach
    Blackout to mrożący krew w żyłach thriller, zwłaszcza w zimie, kiedy marzymy o ciepłym mieszkaniu i filiżance gorącej herbaty, a tu powieść opisuje jak to jest, kiedy tego nagle brakuje...  


    5 komentarze:

    1. Poza GoT (który podobał mi się średnio, rozstaliśmy się po drugim tomie bez większego żalu). Niczego nie znam. Choć "Miniaturzystka mnie ksi od dłuższego czasu, pewnie jak mi się w kolejce uluźni, to po nią sięgnę. (ileż ja mam tych książek, które czekają, aż mi się w kolejce uluźni...)

      OdpowiedzUsuń
    2. Oj, jak pięknie rozwinęłaś ten tag! ^^
      Ciekawa jestem tego "Szczygła",wywołuje skrajne opinie, od zachwytów po wyrzuty, a to intryguje ;)
      "Miniaturzystka" bardzo mi się podobała, polecam również ;)

      OdpowiedzUsuń
    3. Też robiłam ten tag. Fajnie, że go rozwinęłaś :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Od jutra "Blackout" w Biedronce ponoć, może się wreszcie skuszę :-)

      OdpowiedzUsuń
    5. Choinki już nie mam (została pokonana przez kota tydzień temu), ale z przyjemnością sięgnę po to literackie drzewko ;)

      Mikołaja bardzo lubię. Uważam, że zarówno jego tusza, jak i różnorodność każdemu przypadnie do gustu (chociaż wiele trzeba przetrwać i wybaczyć po drodze).

      Narty kocham - na pewno na nie więc pojadę z przyjemnością ;) Mróz akceptuję, więc również spróbuję, a kominek mi się marzy :)

      OdpowiedzUsuń

     

    Ulubione

    About Me

    Moje zdjęcie
    Katowice, Śląsk
    Mól książkowy starej daty. Z urodzenia i zamieszkania Ślązaczka, choć serce ciągnie mnie w góry. Kocham przyrodę, ciepło i słońce. Zachwycają mnie krajobrazy południowej Europy, jestem italofilką. Uwielbiam koty i żałuję, że mam zbyt małe mieszkanie, by przygarnąć jeszcze co najmniej jednego. Najlepiej rudzielca :) Kontakt do mnie: joly_fh@gazeta.pl