• ...umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować swoją ostrość...

    Co nowego w...bibliotece


    Chyba nie tak wiele, bo tym razem mój stosik biblioteczny jest skromny (a i zakupów książkowych nie było): 


    W stosiku między innymi Zabić drozda, którego nie czytałam, a wypadałoby przed premierą Go set a watchman. Także Dżentelmeni PRL-u, bliźniacza pozycja do Dam z PRL-u, którą już czytałam i pomimo mojej niechęci do tzw. zbiorówek, nawet bym ją pochwaliła: czytelne, skrócone, ale nie nazbyt skrócone, biogramy najwybitniejszych aktorek "starszej daty". Wśród nich Kalina Jędrusik, Nina Andrycz, Małgorzata Braunek. Niektóre z omawianych postaci były tylko efemerydami, dobrze się zapowiadającymi, ale takimi, które szybko zniknęły ze sceny i niestety już zostały zapomniane. Z wahaniem wzięłam natomiast z półki drugą część przygód Jonathana Belforta, bo pamiętam, że do Wilka z Wall Street miałam mieszane odczucia. Ale czytało się dobrze. Wreszcie dwa kryminały, w tym kolejna moja próba podejścia do prozy Davida Hewsona - miejmy nadzieję, że bardziej udana, niż The Killing.

    To tyle jeśli chodzi o to, co mam teraz w domu (nieprzeczytanego) z biblioteki. Może wreszcie uda mi się ograniczyć z biblioteką, żebym mogła zrealizować swoje jesienne plany: czytania powolnego i bez spinania się. W jesienno-zimowe wieczory w najbliższym kwartale chciałabym zagłębić się przede wszystkim w grubych tomiskach, zwłaszcza tych, które zalegają na moich półkach. Poczynienie sobie konkretnych planów czytelniczych i trzymanie się ich poskutkowało latem, może i tym razem poskutkuje: 


    Trzymajcie kciuki.

    7 komentarze:

    1. Trzymam kciuki i goraco polecam dolaczyc do stosiku "Sciezki pólnocy" Richarda Flanagan.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jak uda mi się zdobyć, to owszem - te tutaj to same zaległości

        Usuń
    2. Skusiłabym się na "Zabić drozda", "Blackout" i "Wszystko, co lśni" :)

      OdpowiedzUsuń
    3. "Zabić drozda" też zamierzam wkrótce przeczytać. Mocno ograniczyłam bibliotekę, mam teraz na koncie 4 książki, w tym jedną prawie przeczytaną. Faktycznie niezłe cegły sobie wybrałaś, polecam "Krąg".

      OdpowiedzUsuń
    4. Na Królów też ostrzę sobie od dawna pazury.. ;)

      OdpowiedzUsuń
    5. Ach, marzę o "Królach przeklętych" i zazdroszczę potężnie! :)
      Przyjemnej lektury!

      OdpowiedzUsuń

     

    About Me

    Moje zdjęcie
    Katowice, Śląsk
    Mól książkowy starej daty. Z urodzenia i zamieszkania Ślązaczka, choć serce ciągnie mnie w góry. Kocham przyrodę, ciepło i słońce. Zachwycają mnie krajobrazy południowej Europy, jestem italofilką. Uwielbiam koty i żałuję, że mam zbyt małe mieszkanie, by przygarnąć jeszcze co najmniej jednego. Najlepiej rudzielca :) Kontakt do mnie: joly_fh@gazeta.pl