• ...umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować swoją ostrość...

    Stosik biblioteczny # 10


    Dzisiaj stosik tylko pojedynczy, bo przed wakacjami postarałam się przeczytać wszystko, co miałam do przeczytania, więc dziś stosik w połączeniu z minirecenzjami:


    - Samotne miłości, Eshkol Nevo - to kolejna wariacja na temat miłości i samotności, umiejscowiona w fikcyjnym izraelskim mieście. Zakręcona, trochę zabawna, a trochę melancholijna, ale nie dorównuje Neulandowi
    - Rzeka złodziei, Michael Crummey - debiut tego kanadyjskiego autora, recenzja w drodze, 
    - Historia pszczół, Maja Lunde - norweska pisarka pisząca głównie dla dzieci, popełniła książkę dla dorosłych o apokaliptycznym wydźwięku. Z jednej strony na pewno daje do myślenia (czy faktycznie nas to czeka), to kolejny głos przestrzegający ludzi przed ingerowaniem w świat przyrody i zanieczyszczaniem środowiska, z drugiej strony to wizja wydała mi się nadto uproszczona. Może nie sama wizja, ale język, w jakim napisana jest ta książka, jakby autorka ciągle tkwiła w manierze książek dziecięcych. Fajnie by też było, gdyby te trzy odrębne historie, umiejscowione w różnych czasach jakoś się ze sobą wiązały, tymczasem funkcjonują sobie a muzom. Lekkie rozczarowanie. 
    - Listy niezapomniane, Shaun Usher - druga część bestsellerowej pozycji prezentujące ciekawą korespondencję znanych (a czasem nieznanych) osób. Nie wymaga komentarza. 
    - Gruziński smak, Vaho Babunashvilli, Radek Polak - o Gruzji i gruzińskiej kuchni 

    I to tyle. I tym postem żegnam się wakacyjnie :)

    4 komentarze:

    1. To ostatnie mnie intryguje :)

      OdpowiedzUsuń
    2. O, a mnie się u Mai Lunde spodobało właśnie to, że jej proza jest nieprzeintelektualizowana, może i prosta, ale nie infantylna czy prostacka. Nic mi nie zgrzytało, pasowało wszystko :)
      Aż się boję pomyśleć, co sądzisz o "Rzece złodziei", która bardzo mi się spodobała - a nauczona doświadczeniem obstawiam, że będziesz miała zastrzeżenia :)
      Nie przestaje mnie to intrygować :D

      OdpowiedzUsuń
    3. "Rzeka złodziei", "Historia pszczół" no i listy = to są książki, które chciałabym przeczytać. A tę o Gruzji warto?

      OdpowiedzUsuń

     

    Ulubione

    About Me

    Moje zdjęcie
    Katowice, Śląsk
    Mól książkowy starej daty. Z urodzenia i zamieszkania Ślązaczka, choć serce ciągnie mnie w góry. Kocham przyrodę, ciepło i słońce. Zachwycają mnie krajobrazy południowej Europy, jestem italofilką. Uwielbiam koty i żałuję, że mam zbyt małe mieszkanie, by przygarnąć jeszcze co najmniej jednego. Najlepiej rudzielca :) Kontakt do mnie: joly_fh@gazeta.pl