• ...umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować swoją ostrość...

    Stosik biblioteczny # 9


    Dziewiąty już, wakacyjny stosik biblioteczny, składa się jak zwykle z dwóch stosów. Część książek już za mną: 


    Od góry: 
    - O zabijaniu, Dave Grossman - nowa propozycja mojego ulubionego wydawnictwa Mayfly, w którym mowa jest o zachowaniu żołnierzy,
    - Milion lat w jeden dzień, Greg Jenner to książka o wynalazkach dnia codziennego, bez których nie wyobrażamy sobie życia, jak np. mycie zębów, czy mierzenie czasu,
    - Uczeń architekta, Elif Shafak - recenzja TU
    - Bozzetto. Klątwa, Hermann Alexander Beyeler, Gerd J. Schneeweis - kompletnie nieznana powieść dwóch niemieckich pisarzy o nazwiskach nie do spamiętania ;)
    - Czarownice z Pirenejów, Luz Gabas - popularna powieść hiszpańskiej autorki,
    - Harda, Elżbiety Cherezińskiej - kolejna powieść tej autorki traktująca o polskich Piastach 


    - Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, Leslye Walton - rodzinna saga z elementami realizmu magicznego w wykonaniu Amerykanki? 
    - Koniec warty, Stephen King - ostatniej części trylogii o Panu Mercedesie chyba nie muszę nikomu przedstawiać,
    - Toskańska zagadka, Jerzy Szczudlik - ta książka faktycznie będzie dla mnie zagadką, bo ściągnęłam ją z bibliotecznej półki zupełnie w ciemno,
    - Biała Rika, Magdalena Parys - zachwycają się nią już recenzenci,
    - Dzieci kartografa, Sarah McCoy - ponownie o rasizmie, 
    - Cień eunucha, Jaume Cabre 
    - Zmierzch przemocy, Steven Pinker - polowałam od dawna, ale rozmiary tej książki chyba mnie przerosły 


    6 komentarze:

    1. Ostatnia szansa na wygranie książki - Zapraszam :)

      OdpowiedzUsuń
    2. "Harda" ogromnie mi przypadła do gustu, jestem ciekawa Twoich wrażeń z lektury :) Ciekawią mnie "Czarownice z Pirenejów".

      OdpowiedzUsuń
    3. Smakowite stosiki! Bardzo lubię biblioteki!!!

      OdpowiedzUsuń
    4. Ale się musiałaś nadźwigać żeby przytargać te stosy :) No ale chyba było warto :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie dźwigałam ich wszystkich naraz ;)

        Usuń
    5. Wygląda genialnie, kilka z pozycji sama bym przeczytała.

      OdpowiedzUsuń

     

    Ulubione

    About Me

    Moje zdjęcie
    Katowice, Śląsk
    Mól książkowy starej daty. Z urodzenia i zamieszkania Ślązaczka, choć serce ciągnie mnie w góry. Kocham przyrodę, ciepło i słońce. Zachwycają mnie krajobrazy południowej Europy, jestem italofilką. Uwielbiam koty i żałuję, że mam zbyt małe mieszkanie, by przygarnąć jeszcze co najmniej jednego. Najlepiej rudzielca :) Kontakt do mnie: joly_fh@gazeta.pl