• ...umysł zaś potrzebuje książek, podobnie jak miecz potrzebuje kamienia do ostrzenia, jeśli, oczywiście, ma zachować swoją ostrość...

    Stosik biblioteczny # 7


    Stosik biblioteczny znowu urósł, wypada go zaprezentować, zwłaszcza, że niektóre z książek już przeczytałam i niedługo pojawią się recenzje: 


    Od góry:
    - Tragedia Lusitanii Erika Larsona - książka, na którą od jakiegoś czasu czekałam
    - Ofiara bez twarzy, Stephan Ahnhem - kryminał, który zrobił u nas furorę, już go przeczytałam, bo nie mogłam się doczekać, recenzja wkrótce 
    - Pani Hazel i Klub Rosy Parks, Jonathan Odell - o tej książce nic nie wiem, a skusiło mnie porównanie do Służących
    - Co nas nie zabije, David Lagercrantz - doczekałam się wreszcie na czwartą część Millenium
    - Księga zachwytów, Filip Springer - Springer tym razem przytacza pozytywne przykłady architektury, ale mnie jakoś ta pozycja nie zachwyciła 
    - Ryszard III i książęta w Tower, Alison Weir - lektura biorąca na tapetę jeden z moich ulubionych motywów historycznych 

    I drugi stosik, nie mniej smakowity, trochę wakacyjny: 



    - Gottland Mariusza Szczygła to niewątpliwie moja wielka reportażowa zaległość - uwierzycie, że jeszcze tego nie czytałam?
    - Tajne życie Violet Grant, Beatriz Williams - lektura urlopowa
    - Wyścig z czasem, Justin Go - o I wojnie światowej i pierwszych wyprawach na Mount Everest...
    - Dziewczyny w podróży - książka przygotowująca (przynajmniej mentalnie) do wakacji
    - Paryski architekt, Charles Belfoure
    - Bramy Rutherford Park, Elizabeth Cooke - trzecia część trylogii o Rutherford Park, nie mogłam się doczekać 
    - Paskudna historia, Bernard Minier - nowa powieść jednego z moich ulubionych autorów kryminałów
    - Zakonnice odchodzą po cichu, Marta Abramowicz - na zakończenie dosyć mocny reportaż o polskich zakonnicach odchodzących z zakonu 



    8 komentarze:

    1. 'Dziewczyny w podróży' to wspaniała książka. Jedna z tych, którą chcę mieć u siebie na półce już na zawsze :)

      Bardzo jestem ciekawa Twojej recenzji 'Ofiary bez twarzy', słyszałam o niej wiele dobrego.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. O, no proszę, a wzięłam te "Dziewczyny" trochę z przypadku, pod kątem okładkowego wyzwania

        Usuń
    2. Ta o Lusitanii mnie intryguje. "Wyścig z czasem" był summa summarum nudny, ale Gotland Ci wynagrodzi wszystko.

      OdpowiedzUsuń
    3. Ach, "Ryszard III..."!!! Marzę o tym, by mieć tę książkę na własność! Ależ Ci zazdroszczę lektury! ^^
      Mocno ciekawi mnie też "Tragedia Lusitanii", no i wreszcie chciałabym się zabrać za Szczygła -_-
      Piękne stosiki, istne natchnienie dla mnie ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. Ależ Ty dużo czytasz! I jaką masz dobrze zaopatrzoną bibliotekę :D

      OdpowiedzUsuń
    5. Czekam na opinię o Ryszardzie :)

      OdpowiedzUsuń
    6. "Gottland" to mój wyrzut sumienia... Ciekawa jestem jak podobała Ci się "Ofiara bez twarzy" i trzecia część Rutherford :)

      OdpowiedzUsuń

     

    Ulubione

    About Me

    Moje zdjęcie
    Katowice, Śląsk
    Mól książkowy starej daty. Z urodzenia i zamieszkania Ślązaczka, choć serce ciągnie mnie w góry. Kocham przyrodę, ciepło i słońce. Zachwycają mnie krajobrazy południowej Europy, jestem italofilką. Uwielbiam koty i żałuję, że mam zbyt małe mieszkanie, by przygarnąć jeszcze co najmniej jednego. Najlepiej rudzielca :) Kontakt do mnie: joly_fh@gazeta.pl