30 days music challenge

Całkiem fajny pomysł podłapałam - ostatnio wprawdzie nie jestem na bieżąco z muzycznymi przebojami, ale dzięki temu spędziłam cały wieczór na wspominkach i szukaniu moich ulubionych piosenek. Wybór ogromny, wytypowanie tylko jednej piosenki do danej kategorii wydaje mi się strasznie niesprawiedliwe, w ogóle to mam zawsze problem z takimi wyliczankami na zawołanie.  I najchętniej zmodyfikowałabym niektóre kategorie...

1. Ulubiona piosenka: Feel, Robbie Willams 
W ogóle lubię tego kowboja ;) 


2. Najbardziej nielubiana piosenka: długo nie mogłam nic wymyślić, jest tyle fajnych piosenek, że po co zapamiętywać te niefajne. Aż tu nagle przypomniało mi się: pobyt w szpitalu i Radio Piekary, i ta koszmarna piosenka Dałabym ci dała, Teresy Werner. Masakra.

3. Piosenka, która rozwesela - For America, Red box 

4. Piosenka, która zasmuca - Time stood still, Madonna  

5. Piosenka, która o kimś przypomina - Trying not to love you, Nickelback



6. Piosenka, która przypomina o jakimś miejscu - Boom boom ba, Metisse 
Portugalia, wakacje dawno temu. Ciągle wałkowaliśmy jedną płytę, a na niej tę piosenkę. 

7. Piosenka, która przypomina o jakimś wydarzeniu - Only you, Danny
Kiedy w zeszłym roku wracałam z podkarpackiego, przez przypadek w zasadzie wybraliśmy trasę przez Nowy Sącz, a potem w górę Limanowa, Jordanów, Oświęcim. Żeby było śmieszniej źle skręciliśmy i zamiast na Oświęcim pojechaliśmy na Stryszawę. W rezultacie przejechaliśmy całe polskie Karpaty. Pogoda była piękna, widoczność znakomita i kiedy w Limanowej wyłoniła się nam znienacka cała panorama Tatr z jednej strony, a z drugiej Beskid Sądecki - byliśmy jak zaczarowani. Tatry zawsze robią na mnie wrażenie, a rzadko się je widuje w takiej okazałości. To był niesamowity moment, który utkwił w mojej pamięci, a w radiu w tej chwili leciała właśnie piosenka Danny'ego. Co poradzić ;)

8. Piosenka, do której znasz cały tekst - Losing my religion, REM
Jest mnóstwo piosenek, które znam na pamięć, a na pewno wszystkie wymienione w tym zestawieniu. Zrobiłam więc losowanie. 

9. Piosenka przy której możesz tańczyć - Gimmie! Gimmie! Gimmie! ABBA w wersji z Mamma Mia albo remixie Madonny Hung up


10. Piosenka, która usypia - Adios Ayer, Jose Padilla

11. Piosenka ulubionego zespołu - One, U2
Właściwie piosenka, która przyszła mi jako pierwsza na myśl w odpowiedzi na pytanie 1 + kilka innych piosenek U2



12. Piosenka wykonawcy którego nienawidzisz - nienawidzę Rammsteinu, a ponieważ ich nienawidzę, więc ich też nie słucham, a zatem nie potrafię wymienić żadnej konkretnej piosenki

13.  Piosenka, do której lubienia nigdy byś się nie przyznała - There is a party, DJ Bobo

14. Piosenka, o której lubienie nikt by cię nie podejrzewał - wydaje mi się, że to jest to samo pytanie, co powyżej, więc zamieniam je na ulubioną polską piosenkę




15. Piosenka, która cię opisuje - Trudno mi się przyznać, Ania Dąbrowska
Trudno mi było znaleźć taką piosenkę - ta jest chyba tego najbliższa 



16. Piosenka, którą kiedyś lubiłeś, a teraz nienawidzisz - nie przypominam sobie takiej; mimo tego, że czasy i gusta się zmieniają, to nie wiem jaki musiałby być powód, by znienawidzić piosenkę kiedyś lubianą

17. Piosenka, którą często słyszysz w radiu - nie słucham radia, za dużo reklam

18. Piosenka, którą chciałabyś usłyszeć w radiu - to pytanie wydaje mi się wyjątkowo nietrafione w dobie muzyki z internetu - jeśli coś mi się podoba nie muszę się przejmować tym, czy jest to puszczane w radiu, czy nie

19. Piosenka z twojego ulubionego albumu - Fast love, George Michael
Kiedyś miałam totalny odjazd na punkcie George Michaela. Do dziś wszystkie jego piosenki znam na pamięć. Tak a propos punktu 8


20. Piosenka, której słucham, gdy jestem zła - Apologise, Timbaland 



21. Piosenka, której słucham, gdy jestem szczęśliwa - Over the bridge, Makob Wegman (udało mi się znaleźć tylko wersję reklamową)



22. Piosenka, której słucham gdy jestem smutna - Side, Travis 

23. Piosenka na ślub - Wonderwall, Oasis




24. Piosenka, którą chciałabym by zagrano na moim pogrzebie - Niech żyje bal, Maryla Rodowicz

25. Piosenka, która cię rozśmiesza - Gdy nie ma dzieci, Kult 

26. Piosenka, którą potrafię zagrać na jakimś instrumencie - nie gram niestety na żadnym instrumencie

27. Piosenka, którą chciałbym umieć zagrać - November Rain, Gun's'roses 
No cóż, gitara Slasha powala



28. Piosenka, która wywołuje u mnie poczucie winy - Imagine, John Lennon

29. Piosenka z mojego dzieciństwa - Cheri, cheri lady, Modern Talking 
Mój Boże, co za wstyd 

30. Ulubiona piosenka dokładnie rok temu - Wszystkiego na raz, Liber & Natalia Schroeder 
Świetny tekst, mogłabym tego słuchać na okrągło, tylko nie wiedzieć czemu wyszukiwarka You Tube w blogspocie widzi tylko same covery

A na koniec, piosenka dla której zabrakło kategorii (piosenka mojej młodości?) - ku pamięci nieodżałowanego Michaela Hutchence'a

Komentarze

instagram @dzienpozniej

Copyright © Dzień później